تجهیزات اعلام حریق

تجهیزات اعلام حریق گروهی از تجهیزات هستند که می توانند از جان و مال ما قبل از گسترش آتش جلوگیری کنند. این تجهیزات قابلیت تشخیص حریق، دود و ... را دارند و می توانند در همان لحظات اولیه آژیر اعلام حریق را به صدا در بیاورند و از گسترش آتش جلوگیری کنند. تمامی تجهیزات اعلام حریق باید دارای استانداردهای معتبر و شناخته شده باشند تا بتوان بهترین عملکرد را از آن ها دریافت کرد. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به این تجهیزات بپردازیم.

قیمت تجهیزات اعلام حریق

تجهیرات اعلام حریق به تمامی لوازمی گفته می شود که کاربرد اعلام حریقی داشته باشند. جدای از اعلام حریق، این تجهیزات می توانند در زمان های اضطراری نظیر آتش سوزی، ورودی گاز و جریان برق را قطع کنند و از بروز آتش سوزی گسترده تر و انفجار جلوگیری به عمل آورند.

خرید تجهیزات اعلام حریق

اگر قصد خرید تجهیزات اعلام حریق را دارید، قطعا باید درباره این تجهیزات اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید. سیستم های اعلام حریق زیادی وجود دارند که توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند که می توانند برای مکان های مختلف مناسب باشند و به خوبی اعلام حریق را انجام دهند. تجهیزات اعلام حریق

سیستم اعلام حریق

سیستم های اعلام حریق شامل تجهیزاتی نظیر دتکتور و شاسی ها، تجهیزات هشداردهنده دیداری و شنیداری می باشند که می توانند در زمان های اضطراری به افراد حاضر در صحنه هشدار دهند. کنترل پنل مرکزی نیز جزوی از تجهیزات اعلام حریق است که تمامی تجهیزات جانبی را مدیریت می کند و کل سیستم اعلام حریق را به صورت یکپارچه هدایت می کند. تمامی این تجهیزات باید استانداردهای معتبر را دارا باشند تا بهترین بازدهی را داشته باشند.

دتکتور اعلام حریق

دتکتورهای اعلام حریق یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که امروزه در تمامی مکان های اداری و مسکونی شاهد آن ها هستیم. این تجهیزات می توانند با تشخیص دود، آتش، مونوکسید کربن و ... به افراد حاضر در صحنه هشدار دهند و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند. دتکتورها دارای انواع مختلف دودی، گازی، حرارتی و شعله ای هستند و هریک از این دتکتورها می توانند در شرایط مختلفی کاربرد داشته باشند.

[elementor-template id="64395"]

شاسی اعلام حریق

شاسی و یا شستی اعلام حریق یکی از اجزاء تجهیزات اعلام حریق دستی است که در مواقع اضطراری و با فشاردن طلق شستی اعلام حریق، سیستم اعلام حریق فعال می شود. شستی های اعلام حریق معمولا دارای یک LED هستند که در زمان حریق روشن می شوند. برای اینکه بتوانید شاسی یا شستی را ریست کنید، می توانید از آچار مخصوص به آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که نصب شاسی اعلام حریق کاری تخصصی است و مکان نصب آن بسیار مهم می باشد.

[elementor-template id="64820"]

آژیر اعلام حریق

آژیر اعلام حریق یکی دیگر از تجهیزات اعلام حریق است که در زمان فعال سازی سیستم اعلام حریق، وظیفه آژیر کشیدن را دارد و به ساکنین را از بروز حریق مطلع می سازد. هر زون نیازمند یک آژیر اعلام حریق است که آژیر اعلام حریق باید متفاوت از سایر آژیرها باشد تا تشخیص آن توسط افراد کاری راحت باشد. این دستگاه ها باید استانداردهای لازم را داشته باشند و صدایی که تولید می کنند نیز باید در محدود مناسب باشد تا افراد ساکن در محل بتوانند به راحتی تشخیص دهند.

[elementor-template id="64398"]

چراغ چشمک زن اعلام حریق

چزاغ چشمک زن بخشی جدا ناپذیر از تجهیزات اعلام حریق هستند که معمولا به رنگ قرمزه بوده و در بالای درب واحدها، راه پله ها و راهروها نصب می شوند. این چراغ ها در مجاورت آژیرها نصب شده و به صورت هماهنگ با آژیرها فعال می شوند. در صورتی که آژیر از کار بی افتد، چراغ چشمک زن می تواند افراد را از وقوع حریق آگاه سازد.

[elementor-template id="64817"]

پنل مرکزی اعلام حریق

اصلی ترین و مهم ترین بخش هر سیستم اعلام حریق، پنل مرکزی آن است که وظیفه مدیریت کل سیستم و دیگر قطعات جانبی متصل شده به این پنل را دارد. پنل مرکزی سیگنال های ارسال شده توسط دتکتورها، شستی ها و دیگر قطعات موجود را دریافت کرده و افراد را از بروز حریق مطلع می سازد. پنل مرکزی اعلام حریق، می تواند محل دقیق حریق را نیز شناسایی کند.

[elementor-template id="64814"]


تجهیزات اعلام حریق :