تجهیزات اطفا حریق

تجهیزات اطفا حریق یکی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی است که امروزه آتش نشانان و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. همه ما در خانه، محل کار و یا خودرو قطعا یکی از محصولات اطفا حریق را داریم و به خوبی می دانیم که در زمان آتش سوزی چگونه می توان از آن ها استفاده کرد. تجهیزات اطفا حریق شامل سیستم های اطفا حریق هوشمند نظیر آیروسل و اسپرینکلر، کپسول های آتش نشانی، پتو نسوز و توپ اطفا حریق می شود که در ادامه این مطلب از هایپرفایر به تمامی این موارد خواهیم پرداخت.

خرید تجهیزات اطفا حریق

اگر قصد خرید تجهیزات اطفا حریق را دارید باید بدانید که این تجهیزات تنها برای خاموش کردن آتش طراحی شده اند و کارایی دیگری ندارند. با استفاده از این تجهیزات می توانید در همان لحظات اولیه وقوع آتش سوزی، آن را کنترل و مهار کنید. تجهیزات اطفا حریق همانطور که ذکر شد، دارای انوع مختلفی هستند و می توان آن ها را در ساختمان ها، خودروها و مراکز مهم و حساس و ... نصب کرد تا در همان لحظات اولیه آتش کنترل و مهار شود.

قیمت تجهیزات اطفا حریق

قیمت تجهیزات اطفا حریق یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید یک سیستم اطفا حریق حائز اهمیت است. همانطور که می دانید، سیستم های اطفا حریق هوشمند دارای قیمتی بالاتر بوده و کپسول های آتش نشانی و توپ اطفا حریق دارای قیمت بسیار پایین تری هستند و می توانند به عنوان محصولات اقتصادی خاموش کننده آتش در نظر گرفته شوند. تجهیزات اطفا حریق

سیستم اطفا حریق

سیستم های اطفا حریق، با استفاده از ماده های شیمیایی خشک و مرطوب، انواع گاز و ... موجب اطفا حریق می شوند و می توانند تحت نظارت یک کنترل پنل مرکزی قرار گیرند تا کار را به صورت خودکار انجام دهند. عملکرد سیستم های اطفا حریق به این صورت است که پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار، محل آتش گرفته شناسایی شده و خاموش کننده مناسب کار خود را برای خاموش کردن آتش انجام می دهد و درنهایت حریق مهار می شود. نسبت به مکانی که قصد داریم سیستم اطفا حریق را نصب کنیم، می توان از خاموش کننده های مختلفی استفاده کرد. اگر محل مورد نظر دارای پارچه و کارتن باشد می توانیم از خاموش کننده های آبی استفاده کنیم و اگر در اتاق سرور قصد داریم تا سیستم اطفا حریق نصب کنیم، می توانیم از گازهای مناسب نظیر FM200 و CO2 استفاده کنیم تا به تجهیزات الکترونیکی آسیبی وارد نشود.

کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی یکی از بهترین تجهیزات اطفا حریق هستند که همیشه در جلوی چشمان ما می باشند. کپسول ها دارای انواع مختلفی می باشند و در وزن و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. کپسول های 1 و 2 کیلوگرمی موجود، برای خودروها بسیار مناسب است و رانندگان می توانند این نوع از خاموش کننده ها را در زیر صندلی راننده نگهداری کنند و در زمان ضروری از آن استفاده به عمل آورند. کپسول های 2 کیلویی به بالا نیز در محیط های دیگر نظیر ساختمان ها و مراکز عمومی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. کپسول های آتش نشانی دارای انواع پودر، گاز و آب هستند و هریک از این خاموش کننده ها می توانند در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

[elementor-template id="64319"]

اسپرینکلر

اسپرینکلرهای اطفا حریق یکی دیگر از پرکاربردترین تجهیزات اطفا حریق هستند که برروی ثقف نصب می شوند و به صورت خودکار و پس از آتش سوزی، شروع به اطفا حریق می کنند. اسپرینکلرها دارای انواع مختلفی می باشند و با توجه به نیازتان می توانید یکی از مدل های بغل زن، بالازن، پایین زن واکنش سریع و استاندارد را نصب کنید.

[elementor-template id="64402"]

پتو نسوز

اگر در خانه و یا محل کار خاموش کننده ای ندارید، می توانید از پتو نسوز جهت خاموش کردن حریق استفاده کنید. این پتوها با حذف اکسیژن موجب اطفا حریق می شوند. استفاده از این محصول بسیار ساده است و می توانید با کشیدن آن برروی ظرف آتش گرفته و یا هر نوع آتش دیگری، آن را اطفا کنید.

توپ اطفا حریق

قطعا نام توپ اطفا حریق به گوشتان خورده است. این توپ ها جدیدترین روش برای اطفا حریق هستند که با ترتاپ کردن آن ها درون آتش می توانید حریق را به طور کامل اطفا کنید. توپ های اطفا حریق در دمای بالای 70 درجه سانتی گراد منفجر می شوند و می توانند تا 3 مترمکعب حریق را خاموش کنند.

[elementor-template id="64806"]

آیروسل

آیروسل ها نیز جزو جدیدترین تجهیزات اطفا حریق هستند که دارای انواع مختلفی می باشند که هریک از این تجهیزات در فروشگاه هایپرفایر موجود می باشند و می توانید آن ها را بسته به نیازتان خریداری کنید. همانطور که ذکر شد، آیروسل ها به چند دسته آیروسل های دستی، آیروسل های اتوماتیک و آیروسل های آلارم لس طبقه بندی می شوند که آیروسل های دستی برای اطفا حریق خودرو و آتش های کوچک مناسب است.

[elementor-template id="64803"]

آیروسل اتوماتیک نیز دارای وزن های مختلفی بوده و می توان از آن ها در مکان های حساس استفاده کرد. این محصولات بدون پسماند بوده و به تجهیزات الکتریکی نیز آسیبی وارد نمی کنند و بهترین انتخاب برای تجهیزات حساس می باشند. آیروسل های آلارم لس نیز برای مکان های کوچک نظیر انبارها، جعبه های توزیع برق، کابینت های باتری و ... مناسب هستند.

تجهیزات اطفا حریق :