تجهیزات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی با اهمیت ترین تجهیزاتی است که از جان و مال افراد در برابر آتش سوزی محافظت می کند. این تجهیزات شامل انواع مختلفی هستند که هریک از آن ها در موقعیت های مختلفی کاربرد دارند. آتش نشانان برای کمک به افراد محبوس شده در آتش و نجات جان افراد در موقعیت های مختلف از این تجهیزات بسیار کاربردی استفاده می کنند و جدای از آتش نشانان، بسیاری از دیگر افراد نیز می توانند از این تجهیزات در شرایط مختلف استفاده کنند تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری نمایند. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به تجهیزات آتش نشانی بپردازیم.

خرید تجهیزات آتش نشانی

همانطور که می دانید، خرید تجهیزات آتش نشانی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به صورت اصولی صورت گیرد و تجهیزات مناسب و مورد نیاز تهیه گردد تا در زمان آتش سوزی بتوان به راحتی و با استفاده از آن ها حریق را اطفا کرد. در این مطلب به بهترین و مناسب ترین تجهیزات آتش‌نشانی نیز خواهیم پرداخت. تجهیزات آتش نشانی  

قیمت انواع تجهیزات آتش نشانی

هریک از تجهیزات آتش‌نشانی دارای قیمت متفاوتی هستند و نسبت به متریال بکار برده شده، قیمت آن نیز متفاوت است. اگر به دنبال خرید این تجهیزات هستید، قطعا قیمت تجهیزات آتش نشانی برای شما اهمیت دارد.

کپسول های آتش نشانی

یکی از مهم ترین تجهیزات آتش‌نشانی، کپسول آتش نشانی است که به عنوان راحت ترین و کاربردی ترین راه مبارزه با آتش شناخته می شود. از کپسول های آتش نشانی می توان برای اطفا کردن انواع آتش سوزی استفاده کرد و از گسترش حریق جلوگیری نمود. از کپسول های آتش نشانی در خودروها، واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری و صنعتی و ... می توان استفاده کرد. اگر طرز صحیح استفاده از کپسول آتش نشانی را نمی دانید؛ می توانید به صفحه آموزش استفاده از کپسول آتش نشانی بروید.

[elementor-template id="64319"]

جعبه و هوزریل آتش نشانی

جعبه و هوزریل آتش نشانی یکی دیگر از تجهیزات بسیار کاربردی می باشند که از جعبه آتش نشانی برای نگهداری تجهیزات اطفا و امداد و نجات استفاده می کنیم. جعبه های آتش نشانی معمولا هوزریل نیز درون خود جای می دهند که برای اطفا حریق حرفه ای تر مناسب هستند. می توانید این تجهیزات را درون ساختمان و مکان های مهم نظیر پاساژ ها نیز داشته باشید.

[elementor-template id="64386"]

شلنگ های آب رسانی

شیلنگ آبرسانی یکی دیگر از تجهیزات آتش نشانی هستند که می توان با استفاده از آن ها آب را به دیگر مکان ها منتقل کرد. این نوع از شیلنگ ها دارای مقاومت بالایی هستند و با استفاده از آن ها می توان با سرعت بیشتری حریق را اطفا کرد. از شیلنگ های آتش نشانی در ساختمان ها و مکان های حساس می توان استفاده کرد.

لباس، کلاه و دستکش آتش نشانی

تجهیزات آتش‌نشانی تنها به کپسول و تجهیزات اطفا حریق تمام نمی شود و تجهیزات حفاظت فردی نیز جزوی از تجهیزات آتش‌نشانی بوده و برای ایمنی هرچه بیشتر آتش نشانان مورد استفاده قرار می گیرد. لباس ایمنی و مخصوص آتش نشانی، کلاه ایمنی و آتش نشانی و دستکش ایمنی از جمله این تجهیزات هستند که به ایمنی فردی در برابر آتش سوزی و جلوگیری از آسیب های فیزیکی کمک شایانی می کنند.

[elementor-template id="64392"]

دستگاه دتکتور

دتکتورها دستگاه هایی هستند که می توانند آتش، دود و ... را رصد کرده و در صورت آتش سوزی و بروز مشکل فورا به صدا دربیایند و اعلام حریق را انجام دهند. این دستگاه ها بسته به کارکردشان به گروه های مختلفی طبقه بندی می شوند. می توانید از این محصول در ساختمان ها، ادارات، اتاق های سرور و مکان های حساس استفاده کنید.

[elementor-template id="64395"]

آژیرهای اعلام حریق

آژیرهای اعلام حریق به دو دسته الکتریکی و موتوری تقسیم بندی می شود و با تشخیص آتش به صدا در می آیند و به اهالی ساختمان و آن محل هشدار وجود آتش را می دهند. آژیرهای اعلام حریق به دو دسته آژیرهای معمولی و ضد انفجار نیز تقسیم بندی می شوند و می توان از آن ها در ساختمان ها و مراکز مهم که کنترل پنل وجود دارد استفاده کرد.

[elementor-template id="64398"]

اسپرینکلر

اسپرینکلرهای اطفا حریق شبکه ای از لوله ها است که آب را درون خود نگهداری کرده و با تشخیص آتش سوزی، آب را برروی حریق باز کرده و موجب اطفا حریق می شود. تمامی این فرآیند به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و در زمان هایی که خارج از منزل و یا مکان مورد نظر نیز باشید، این محصول جزوی از تجهیزات آتش نشانی بوده که باعث اطفا حریق می شود. اسپرینکلرها دارای انواع مختلفی می باشند و برای مکان های مختلفی می توانید از گزینه مناسب آن ها استفاده کنید.

[elementor-template id="64402"]

اتصالات، شیر و نازل آتش نشانی

اتصالات، شیر و نازل آتش نشانی به آتش نشانان کمک می کند تا راحت تر به محل حریق رفته و اطفا حریق را انجام دهند. بدلیل وجود موانع مختلفی که بر سر راه ماشین آتش نشانی و آتش نشانان قرار می گیرد، این تجهیزات می توانند بسیار کاربردی باشند و به زودتر اطفا شدن حریق کمک شایانی کنند. این تجهیزات شامل فلنج‌، کوپلینگ، انواع کلمپ، انواع زانویی، نازل آتش نشانی، اتصالات شیلنگ آتش نشانی، انواع سه راهی و تبدیل سه راهی و… هستند.

تجهیزات آتش نشانی : در این مطلب به انواع، خرید و قیمت تجهیزات آتش نشانی پرداخته ایم که به شما در انتخابی آگاهانه کمک خواهد کرد...